• Archive for Νοεμβρίου 28th, 2013

    ΕΛΛΑΣ υπό το βλέμμα της Βίκυς Κατράνα

    28 Νοεμβρίου 2013 // Σχόλια κλειστά

    Posted in ΔΙΑΝΟΗΣΗ

    ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΔΑΣΚΑΛΩΝ , ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.‏

    // Σχόλια κλειστά

    Δαμουλή - Φίλια Λίτσα
    Αγαπητοί συνάδελφοι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης,

    Θα ήθελα με την παρούσα επιστολή μου να καταγγείλω τα παρακάτω:
    1. Καταγγέλω την απανθρωπιά του Υπουργείου Παιδείας προς τους λειτουργούς του, ειδικά της Εκπαίδευσης ,την
     αδιαφορία του που τις περισσότερες φορές φθάνει στην εγκατάλειψη,όπως στην περίπτωση της Ρόδου,  της δασκάλας και του καθηγητή Αγγλικών που πήγαν στα Δωδεκάνησα να υπηρετήσουν την παιδεία όπως τόσοι αλλοι κατά εποχές εκπαιδευτικοί.και τους ξέβρασε το κύμα στα παράλια της Τουρκίας….
    2.Η αιώνια παρατεταμένη αδιοριστία πάντα ωθούσε απεγνωσμένα τους εκπαιδευτικούς να αναζητήσουν θέση εργασίας πολύ μακριά από τους τόπους που λίγο πολύ ήξεραν…,και πάντα βρισκόταν τρόπος γι’αυτό Βασική όμως προυπόθεση για να εργασθούν τόσο μακριά από τους γιατρούς και τα Νοσοκομεία ήταν να έχουν άριστη υγεία,αλλιώς αλλοιμονό τους….Παλαιότερα λοιπόν υπήρχε ο θεσμός των δυσπρόσιτων διορισμών σε τέτοια ακριτικά σημεία της χώρας.Βέβαια ποτέ η ΟΛΜΕ ,ούτε οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, δεν είχαν διαμαρτυρηθεί για τα <<κίνητρα>..Δηλαδή για την υποτυπώδη επιβράβευση αυτών των ακριτών -δασκάλων στους οποίους το Υπουργείο Παιδείας φερόταν πάντα με τα ίδια ΜΟΡΙΑ όπως στους συναδέλφους τους τους τοποθετημένους πχ. στην Υδρα,στα Μέθενα, στον Πόρο.Αυτοί λοιπόν, Συνάδελφοι των μεγάλων πόλεων και της Αθήνας, οι ακρίτες δάσκαλοι , δεν είχαν πότέ καμία αλλη επιβράβευση για το τόσο δύσκολο αλλά και προκλητικά ενδιαφέρον έργο τους.Δύσκολο από απόψεως κυρίως προσαρμογής στα κοινωνικά ,περιβαλλοντικά,οικονομικά ,εκπαιδευτικά δεδομένα της νέας τους θέσης Eξοδα μεταφοράςκαι μετακίνησης από τον τόπο καταγωγής πρός τον τόπο εργασίας,έξοδα ενοικίασης κατοικίας για διαμονή ,έξοδα σύτισης, ένδυσης, έξοδα για την επιστημονική και παιδαγωγική ενημερωσή τους.Αναλογιστείτε λοιπόν τι τους έμενε και τι τους μένει από τον μισθό τους .Το Υπουργειο Παιδείας ήταν λοιπόν γι’αυτούς ,όπως και για τους σημερινούς εκπαιδευτικούς ,ένα <<αθέατο>>,φάντασμα  υπουργείο, με συνήθως αθέατους,και φαντάσματα Προισταμένους .Τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συναντούσαμε αποκλειστικά στα γραφεία τους στις Διευθύνσεις και διαβάζαμε τις ευχές και διαταγές που μας διαβίβαζαν.Κανείς τους δεν ήταν πραγματικά δίπλα μας σ΄΄ολα αυτά τα χρόνια που διανύσαμε στην μακρά πορεία της εκπαίδευσης σε διάφορα σημεία της χώρας. .Ας μη μιλήσουμε για τους σχεδόν ανύπαρκτους Σχολικούς Συμβούλους που έρχονταν στα Δωδεκάνησα ,στους Λειψούς, να μας επισκεφτούν τον Μαιο μόνο,κι ας ημασταν πρωτοδιόριστοι καθηγητές φιλόλογοι μάλιστα, με τόσα  διαφορετικά αντικείμενα διδασκαλίας.Επί πλέον το διδακτικό έργο γινόταν δυσκολότερο με το ένα και μοναδικό σχολικό εγχειρίδιο Νεοελληνικής γλώσσας που ήταν γραμμένο κυρίως για τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας κι όχι προσηρμοσμένο στις ιδιαίτερες τοπικές ανάγκες..και με τοπικές .ευαισθησίες για όλους τους μαθητές της χώρας.και τις γλωσσικές και πολιτιστικές τους ιδιαιτερότητες.
    3.Καταγγέλω την Τοπική Αυτοδιοίκηση με τις πολλαπλές της αρμοδιότητες και  τους πολλούς αρμόδιους που δεν έχει φροντίσει να στεγάσει το Δάσκαλο,τον Καθηγητή σ΄΄ενα αξιοπρεπές οίκημα μ’ενα συμβολικό ποσό αντι των ενοικίων ,έτσι ώστε να μην είναι το θύμα των ιδιοκτητών κυρίως στις τουριστικές περιοχές της χώρας που τον βγάζουν έξω με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, όπως συμβαίνει στην Ρόδο,στα Δωδεκάνησα γενικότερα,στην Κέρκυρα,στην Ερέτρεια και αλλού.
    Τέτοιες πρωτοβουλίες είχε υλοποιήσει για τους δημοσίους υπαλλήλους ο Δήμος Νισύρου τη δεκαετία του ’90.Επίσης με ανάλογη πρωτοβουλία της Εκκλησίας είχε στηριχθεί το πρώτο τμήμα του Ιονίου Πανεπιστημίου,το Ιστορικό, στην Κέρκυρα.Οι διδάσκοντες διέμεναν  σ΄΄ενα οίκημα όταν έφθαναν στην Κέρκυρα.Ενω από το 2000 οι διδάσκοντες    << πληρώνουν για να εργάζονται>>…Οι Κερκυραίοι δεν ενδιαφέρθηκαν να φτιάξουν ενα πανεπιστημιακό campus για να στεγάσουν τους καθηγητές που έρχονται εκεί από μακρινά μέρη της Ελλάδας,ενώ υπάρχει πολύς χώρος για κάτι τέτοιο.Φαίνεται ότι προτεραιότητα κι έδω ,όπως στα Δωδεκάνησα ,έχουν οι τουρίστες.Ως εκ τούτου η εκπαίδευση έρχεται σε δεύτερη και τρίτη μοίρα όπως αντιλαμβάνεσθε..και στο τέλος την παίρνει ο άνεμος και τα κύματα….
    4.Καταγγέλω τους κατά τόπους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των Πρωτοβάθμιων ,Δευτεροβάθμιων και Τριτοβάθμιων Εκπαιδευτικών μας Υδρυμάτων για την έλλειψη πρωτοβουλίας και διαμαρτυρίας προς το Υπουργείο Παιδείας. Στην περίπτωση πχ. του Καστελλορίζου, το Γυμνάσιο άργησε πολύ να ξεκινήσει τη σχολική του χρονιά σε αντίθεση με τα υπόλοιπα σχολεία της χώρας.Σε πολλά σχολεία της χώρας έχουν έλλειψη βασικών ειδικοτήτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,όπως Καθηγητών Μαθηματικών, αλλά και άλλων πρακτικών ελλείψεων των Σχολείων.
                              Ευαγγελία Ι. Δαμουλή,Φιλόλογος Ελληνικής και Γαλλικής γλώσσας,Διδάκτωρ Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας Ιονίου Πανεπιστημίου,Συγγραφέας.,Μέλος της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Ν.Καζαντζάκη,της Εταιρείας Πελοποννησιακών Σπουδών,της Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δυτικής Ελλάδας.
    ..
    Η Ευαγγελία Δαμουλή -Φίλια υπηρέτησε ως  Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας στο Β Λύκειο Αμαλιάδας Ηλείας (1981-82)                              ΣτοΓυμνάσιο-Λύκειο Καράτουλα Ηλείας(1982-83
    Στο Γυμνάσιο Δωρίου Μεσσηνίας(1983-84)
    Στο Γυμνάσιο-Τιθορέας και Ελάτειας Λοκρίδας(1984-85).                   Στο Γυμνάσιο Ηγουμενίτσας Θεσπρωτίας(1985-86)
    Στο Γυμνάσιο Ερέτρειας Ευβοιας( 1986-87)                                                               Υπηρέτησε ως  διορισμένη φιλόλογος της Ελληνικής γλώσσας στο Γυμνάσιο-Λύκειο Λειψών Δωδεκανήσου (1987-1988)και (1988-1989)
    Στο καλοκαιρινό Σχολείο των Εκπαιδευτηρίων Κωστέα-Γείτονα στην Παλλήνη Αττικής.
    Στο  Α Λύκειο Κορίνθου (1989-1990)
    Στ ο 4ο Λύκειο Αμαρουσίου Β Αθήνας(1990-1997)
    Με απόσπαση στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο στη Κομοτινή,στο Τμήμα Εθνολογίας(1997-1998).
    Στο 8ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου με απόσπαση (1999-2000)
    Στο Τεχνικό Λύκειο Κέρκυρας
    Στο Εσπερινό Λύκειο Κέρκυρας
    Στο ΕΠΑΛ Κέρκυρας
    Ως Διδάκτωρ Γενικής και Συγκριτικής Γραμματολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου,εδίδαξε Νεοελληνική Λογοτεχνία και Γαλλική γλώσσα στο Τμήμα Αρχειονομίας- Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου στην Κέρκυρα με Προεδρικό Διάταγμα 407/80.

    Posted in ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ Π.Φ.Δ.